تخطى إلى المحتوى

نجم ستار أكاديمي محمد شاهين ضيف ياسمين عز الليلة

ياسمين عز

تستضيف الإعلامية ياسمين عز، الفنان محمد شاهين نجم برنامج ستار أكاديمي في حلقة خاصة لبرنامج “كلام الناس” الذي يذاع عبر شاشة «mbc» الليلة، والتي من المقرر أن يكشف خلالها الكثير من التفاصيل المثيرة حول حياته الفنية والشخصية خاصة بعد نجاح أعماله الغنائية الأخيرة.

ياسيمن عز تستضيف محمد شاهين

وشاركت الصفحة الرسمية لشاشة «mbc» عبر حسابها بموقع إنستجرام، البوستر الدعائي لاستضافة الفنان محمد شاهين، وعلقت: «النجم والمطرب محمد شاهين.. الليلة ضيافة ياسمين عز وبرنامج كلامالناس.. اليوم على MBCMASR.. قولنا إيه أكتر أغنية بتحبها له وعايز تسمعها منه».

نصيحة ياسمين عز للسيدات في مباراة الأهلي والوداد

وفي وقت سابق، حرصت الإعلامية ياسمين عز على توجيه نصيحة جديدة للسيدات قبل مباراة الأهلي والوداد المغربي من خلال برنامج «كام الناس» الذي تقدمه على شاشة mbc.

وقالت ياسمين عز: «زي ما أنتم عارفين لما بيكون فيه ماتش مهم في نهائي بطولة كبيرة زي مباراة الأهلي والوداد، البيوت بتكون مكهربة والرجالة متوترة وعلى أعصابها وده شيء ما نحبوش، ولأني بحبك وعاوزة مصلحتك هقولك على الوصايا العشر للتعامل مع جوزك الأهلاوي قبل الماتش».

وأضافت: «بلاش أكل دسم والغداء يا ريت يكون خفيف علشان يقدر يشجع وهو في كامل طاقته، وشوفي كنت طابخة ليه إيه يوم ماتش الترجي اللي فات واعمليه له من باب نشر التفاؤل».

وتابعت: «كتري من المصطلحات اللي تفكر جوزك بالبطولات اللي فاتت، وحمسيه، يعني بعد ما يخلص صلاة قولي له: الأرض لا تنسى جباه الساجدين، ولو قال لك عاملة لينا أكل إيه النهارده قولي كل حاجة، ولو اسمه علي وبينادي عليكي تردي عليه وتقولي سي علي».

وأردفت: «أنا من أنصار صينية البط بالبرتقال وبشجعك تعمليها دايمًا، لكن بلاش تعمليها يوم الماتش، وأوعي تتصوري سيلفي وتصدري له بوز البطة وبلاش عقلك يهفك وتقولي واك واك علشان البطة والواك واك علامات مميزة لنادي الوداد».

محمد شاهين يكشف تفاصيل بدايته الفنية

تحدث المطرب محمد شاهين، عن بدايته الفنية، لافتا إلى أنه من محافظة المنوفية.

وأضاف شاهين خلال حواره مع برنامج “رأى عام”، المذاع عبر قناة “تن”، أنه قبل مشاركته فى برنامج “ستار اكاديمي”، كان يعمل فى إحدى الشركات، وكان يغنى فى الأفراح.

محمد شاهين يكشف تفاصيل بدايته الفنية
محمد شاهين يكشف تفاصيل بدايته الفنية

وأوضح، المطرب محمد شاهين، أنه لم يكن هناك من يساعده على تقديم موهبته، وقدم فى مسابقة “ستار اكاديمى”.

 

وتابع قائلا:” قولت أجرب حظى وركبت من المنوفية للقاهرة وقدمت فى المسابقة وبعدها بشهرين اتصلوا بيا وعرفت أني اتقبلت وسافرت لبنان”.

ياسمين عز: «الموز والجيلي كلمة السر لفرعونك»

وجهت الإعلامية ياسمين عز نصيجة جديدة للسيدات نتيجة سوء الأحوال الجوية وحدوث العواصف الترابية من خلال برنامج “كلام الناس” الذي تقدمه على شاشة «mbc»، مشيرة إلى أنه ينبغي الاهتمام بالفرعون الصغير في هذا الوقت.

وقالت ياسيمن عز في برنامج «كلام الناس»: «النهاردة طبعا بنتكلم عن الجو والتراب والعواصف اللي بتعاني منعم بعض المحافظات، عشان كدا أنتي يا مدام، وحابه أقلك أنك لازم تقفلي الشبابيك والباب كويس جدا ونسده بفوطة، وتنسي في الجو ده أنك تخرجي في الويك إند، وأنا هقولك على نصايح تخلي بالك منك ومن عيالك».

ياسمين عز: «الموز والجيلي كلمة السر لفرعونك»
ياسمين عز: «الموز والجيلي كلمة السر لفرعونك»

وأضافت: «وتجري على المطبخ تعملي لعيالك وفرعونك جوزك حبيبك تورتة جيلي فراولة بالموز عشان تطري على قلبه وترطب، وريحي من التنظيف ونامي كويس عشان تصحي الصبح بدري وتغسلي وتنشري، عشان الراجل يوم إجازته يحس أنه قاعد في مكان نضيف وريحته حلوة وميجلوش حساسية على صدره بعد الشر.

وتابعت ياسمين عز متحدثه عن العريس الذي طالب خطيبته بمصاريف الخطبة التي تصدرت التريند في الفترة الأخيرة: «الورقة دي ولا عشرة غيرها تقدر تخلينا ننال من الراجل أو احترامه، بالك لو بتتكلم عن واحدة ست كان تم حذفها من التاريخ، وأى اللي يثبت أن الورقة حقيقة مفيش إثبات واحتمال تكون مصدرها واحدة ست، عشان مممكن تشوه من سمعة الراجل الغلبان ده».

وأشارت: إلى أن الفرعون اللي بنى الهرم مش ممكن يطلب من خطيبته العشرين جنيه في لعبة الملاهي.

 

تفاصيل شخصية شريف منير في مسلسل قائمة الأماني

1 أفكار بشأن “نجم ستار أكاديمي محمد شاهين ضيف ياسمين عز الليلة”

  1. تنبيه Pingback: أبرز تصريحات محمد شاهين وماهو سر خلافه مع حمو بيكا ؟

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

صحيفة العراقوكالة الاستقلال      |  العرب في اوروبا  |  IEGYPT  | سعر الدولار في بغداد